“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Common Vocabulary Part 1

- They always come here: mereka selalu datang kesini
- Landak has been here since yesterday: Landak telah berada disini sejak kemarin
- My teacher likes smoking very much: guru saya sangat suka merokok
- He is fond of going abroad: dia gemar pergi keluar negeri
- Dogi is accustomed to getting up early: dogi sudah biasa bangun subuh
- If i have much money, i will buy a luxirious car: 
  jika saya punya banyak uang, saya akan beli mobil mewah
- If i had much money, i would buy a luxirious car: 
  jika saya punya banyak uang, saya akan beli mobil mewah
- If i had much money, i would bought a luxirious car: 
  jika saya punya banyak uang, saya akan beli mobil mewah
- Do you mind if i smoke: keberatankah anda jika saya merokok
- It is beyond my comprehension: saya tidak memahami hal itu
- It is with in my purchasing power: itu dapat saya beli
- Jhon is scheduled to leave tomorrow: menurut rencana jhon akan berangkat besok
- He still makes mistakes when he speaks arabic: dia masih membuat kekeliruan bila bicara bahasa arab
- Everybody is ready to begin: semuanya siap untuk dimulai
- I don’t think adol will come: saya pikir adol tidak akan datang
- I don’t think adol is rich: saya kira adol tidak kaya
- I didn’t think adol came yesterday: saya pikir adol tidak datang kemarin
- May i know what your plan is: bolehkah saya tahu apa rencana anda
- May i know what your name is: bolehkah saya tahu namamu
- I want to know whether you can speak english or not: 
  saya ingin tahu kamu bisa bercakap bahasa inggris atau tidak
- It sounds quite interesting: hal itu kedengaran menarik
- It is quite different: itu sangat berbeda
- Can you eloborate on it: bisakah anda jelaskan hal itu panjang lebar
- Your question is quite fundamental: pertanyaanmu sangat mendasar
- How can i get to……?: bagaimana saya bisa pergi ke………
- Could you get me rent car?: bisakah anda carikan mobil rental?
- How about: bagaimana kalau
- How far is it to……: berapa jauh jaraknya ke……..
- Take me to………: bawalah saya ke……….
- Could you wait for me: bisakah anda menunggu saya
- What should i do?: apa seharusnya saya lakukan?
- Which one would you like?: yang mana kamu suka?
- Which one would you like to buy?: yang mana kamu ingin beli?
- Which one is the best?: mana yang terbaik?
- What is the dictionary for? Untuk apa kamus ini?
- What for: untuk apa?
- For whom: untuk siapa?
Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

Posting Komentar

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter