“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Talking about objects and people - Bicara tentang benda dan orang


151

What do you want?

Kamu mau apa?

152

I want a cup of coffee.

Saya mau secangkir kopi.

153

What would you like to eat?

Kamu ingin makan apa?

154

Please give me a piece of pie.

Berilah saya sepotong pastel.

155

Which one would you like, this one or that one?

Yang mana yang kamu inginkan, yang ini atau yang itu?

156

It doesn’t matter to me.

Tidak menjadi soal buat saya.

157

I’d like to talk with Mr. Jones or Mr. Smith.

Saya ingin bicara dengan Tuan Jones atau Tuan Smith.

158

I’m sorry, but both of them are busy right now.

Maaf, tapi mereka dua-duanya sedang sibuk saat ini.

159

Wouldn’t you like some coffee?

Kamu tidak ingin kopi?

160

I’d rather have some tea, if you don’t mind.

Saya lebih suka minum teh, jika kamu tidak keberatan.

161

Do you know any of those people?

Apa ada yang kamu kenal diantara orang-orang disitu?

162

Two or three of them look familiar.

Dua atau tiga orang diantara mereka sudah tidak asing lagi.

163

All of those people are friends of mine.

Semua orang itu adalah teman-teman saya.

164

Which one of those men is Mr. Taylor?

Yang mana diantara pria-pria itu yang bernama Tuan Taylor?

165

Is he the tall man on the left?

Apa ia pria yang tinggi disebelah kiri itu?


Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

Posting Komentar

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter