“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Closing Speech (Pidato Penutup)

Closing speech yang berarti Pidato Penutup merupakan mata acara dari seluruh rangkaian acara pada suatu pertemuan. Istilah lain yang dipakai untuk penutup acara ini adalah “Closing Remarks” yang berarti “Kata-kata Penutup”.

Contoh Closing Speech
Good morning ladies and gentlemen.
I thank that the master of time who has given me a good opportunity to deliver closing speech in front of you all.
On behalf of the board of this club I thank you very much for your good attention during the program taking place. And my special thanks to those who have done their duties delivering items of our program today.
I also say many thanks to the host who has prepared place and everything we need to carry out our English meeting this morning.
Please forgive us for the mistakes you might have during the program going on. We hope to see you all again in the next meeting.
I think that’s enough. Goodbye every body and see you then. Wassalamu Alaikum ..

Selamat pagi saudara-saudara sekalian.
Saya berterima kasih kepada protokol yang telah memberikan kesempatan baik untuk membawakan pidato penutup di hadapan saudara-saudari sekalian.
Atas nama pengurus klub ini, saya berterima kasih atas perhatian Anda yang baik selama acara ini berlangsung. Dan ucapan terima kasih khusus kepada yang telah melaksanakan tugas membawakan acara pada hari ini.
Saya juga mengucapkan banyak terima kasih kepada tuan rumah yang telah menyiapkan tempat dan segala sesuatu yang kita butuhkan untuk melaksanakan pertemuan bahasa Inggris kita hari ini.
Mohon maaf atas kesalahan yang mungkin saudara-saudara alami selama berlangsungnya acara.
Kami berharap bertemu lagi dengan Anda semua pada pertemuan berikutnya.
Saya rasa itu saja, selamat berpisah dan sampai ketemu lagi nanti.
Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter