“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

English Idiom Part 2

18. A body of artinya serombongan, kelompok
Ex: A body of students are studying English in the classroom
(Sekelompok pelajar sedang belajar bahasa Inggr di kelas)
19. A boon companion artinya kawan baik
Ex: Mr. Troy is A boon of companion of my husband
(Tuan Troy adalah kawan baik suami saya)
20. A born-fool artinya orang yang tolol / sangat tolol
Ex: I feel like a born-fool
(Saya merasa seperti orang yang sangat tolol)
21. A bootless earrand artinya tugas yang tidak berhasil
Ex: Everybody knew that he still had a bootless earrand last year
(Semua orang tahu, dia memiliki tugas yang tidak berhasil tahun lalu)
22. A brain-wave artinya ilham
Ex: I heard that you have got a brain-wave when you gone your village
(Saya dengar kamu dapat ilham sejak pulang ke desamu)
23. A breeth of air artinya udara segar
Ex: I think I need a breeth of air soon
(Saya pikir, saya segera membutuhkan udara segar)
24. A broken man artinya orang yang sangat sedih
Ex: I don`t want became a broken man cause I`ve lost my job
(Saya tidak mau menjadi orang yang sedih karena kehilangan pekerjaan)
25. A broken reed artinya terlalu lemah
Ex: I think I`m a broken reed for math
(Saya pikir saya orang terlalu lemah dalam matematika)
26. A burning Question artinya permasalahan yang sedang hangat
Ex: This murder case has became a burning question in this country
(Kasus pembunuhan itu menjadi permasalahan yang sedang hangat di negri ini)
27. A case of life and death artinya keadaan hidup dan mati
Ex: I`ve an experience in A case of life and death when I falled from tree
(Saya punya pengalaman keadaan hidup dan mati ketika jatuh dari pohon)
28. A cat and dog life artinya kehidupan yang penuh pertengkaran
Ex: We don`t want involve in cat and dog life
(kami tidak ingin terlibat dalam hidup penuh pertengkaran)
29. A chain smoker artinya perokok berat
Ex: My father is a chain smoker
(Ayahku adalah seorang perokok berat)
30. A clear voice artinya suara nyaring, suara lantang
Ex: My teacher yelling me with a clear voice
(Guruku berteriak kepadaku dengan suara lantang)
Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

Posting Komentar

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter