“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Talking about daily activities - Bicara tentang kegiatan sehari-hari


211

What time do you get up every day?

Jam berapa kamu bangun setiap hari.

212

I usually wake up early.

Saya biasanya terjaga dinihari.

213

I get up at 6 o’clock every day.

Saya bangun jam 6.00 setiap hari.

214

My brother gets up later than I do.

Saudara laki-laki saya bangun belakangan daripada saya.

215

After I get dressed, I have breakfast.

Setelah saya berpakaian, saya sarapan.

216

Usually, I have a big breakfast.

Biasanya, makan pagi saya banyak.

217

I have juice, cereal, toast and coffee for breakfast.

Saya sarapan sari buah, makanan dari biji-bijian, roti panggang dan minum kopi.

218

I leave the house at eight a.m. each day.

Saya berangkat meninggalkan rumah pada jam delapan setiap hari.

219

I get to work at nine o’clock every morning.

Saya mulai kerja pada jam sembilan setiap pagi

220

I work hard all morning.

Saya bekerja keras sepanjang pagi.

221

I go out for lunch at about 12:30.

Saya keluar makan siang sekitar jam 12:30

222

I finish working at 5:45 p.m.

Saya selesai kerja pada pukul 5:45 sore.

223

I eat dinner at about 7 o’clock.

Saya makan malam sekitar jam 7:00

224

Before I eat dinner, I read the newspaper for a while.

Sebelum saya menyantap makan malam, saya membaca surat kabar sebentar.

225

I usually go to bed at about midnight.

Saya biasanya pergi tidur sekitar tengah malam


Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

Posting Komentar

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter