“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Ekspresi kaget/terkejut dalam bahasa Inggris

Kadang-kadang sulit untuk mengatakan apa yang kita rasakan pada situasi-situasi yang tidak diharapkan, seperti ketika terjadi bencana alam, khususnya jika kita merasa sedih. Mungkin yang paling familiar di telinga kita hanya “Oh, my God!” Berikut beberapa ungkapan umum untuk membantu anda menyatakan rasa kaget atau tidak percaya (titik-titik sesuai peristiwa).

Kaget
I was shocked to hear …
We’re all in complete shock …
We were completely taken aback by …
Everyone’s reeling from the shock of …
The news came as a complete shock.
Who could have predicted it?
I (just) can’t get over …

Tidak percaya
I just can’t believe …
It’s unbelievable.
I just can’t imagine
There’s no way it could have happened.
Words can’t describe … (how I feel about, etc)

Mengatakan betapa buruknya sesuatu
It’s so awful
What terrible news
It’s terrible
It’s a tragedy
This is the worst thing that could have happened.
It’s a catastrophe.


Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter