“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Welcome Speech (Kata Sambutan)

Ucapan selamat datang atau Welcome Speech biasa pula diistilahkan Welcome Remarks, Meskipun sebenarnya istilah yang kedua ini lebih cocok digunakan untuk pertemuan yang relatif kecil. Welcome Speech ini biasa dibawakan oleh pengurus club atau Organisasi, pihak yang mewakli panitia, penyelenggara pertemuan.

Berikut contoh Ucapan selamat datang (Welcome Speech)
Good morning Dear sisters and brothers !
First of all, Iwould like to thank the master of time for giving me a great honour to deliver “Welcome Speech” in this good opportunity.
On  behalf of the board of this English Crazy Club I welcome you all and thank you very much for your coming to this meeting.
We realize that English without practicing will be nothing. Practicing without certain target and systematic program will be not have much sense.
Dear sisters and brothers,
By attending such kind of meeting, I am sure you’ll get a lot of advantages. You can improve your English and enlarge your friendship. Please do participate in this golden opportunity. And I hope your participation will bring some benefits.

Selamat pagi saudara saudari sekalian
Pertama – tama, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada protokol yang telah memberikan kehormatan untuk membawakan ucapan selamat datang pada kesempatan yang baik ini.
Atas nama pengurus klub bahasa Inggris ini saya menyambut anda semua dan berterima kasih atas kedatangan saudara saudari sekalian pada pertemuan ini.
Kita menyadari bahwa bahasa Inggris tanpa praktek tidak akan ada hasilnya. Praktek tanpa target tertentu dan program sistematis tidak akan banyak berarti.
Saudara saudari sekalian
Dengan menghadiri pertemuan semacam ini, saya yakin anda akan memperoleh banyak manfaat. Anda dapat meningkatkan kemampuan bahasa Inggris dan memperluas persahabatan. Silahkan benar – benar berpartisipasi dalam kesempatan emas ini.Dan saya berharap parsitipasi anda akan bermanfaat. Semoga pertemuan ini berjalan lancar. Terima kasih atas perhatian anda.
Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter