“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Leadership Quotes Part II

The final test of a leader is that he leaves behind him in other men the conviction and the will to carry on. . . . The genius of a good leader is to leave behind him a situation which common sense, without the grace of genius, can deal with successfully. Test akhir dari seorang pemimpin adalah dia tinggalkan kepada orang-orang sebuah keyakinan dan kemauan untuk terus dilanjutkan. Kejeniusan dari seorang pemimpin adalah meninggalkan suasana dapat mebuat kesuksesan, tanpa ada kesan bahwa itu adalah sesuatu yang jenius.
- Walter Lippmann

There is no such thing as a perfect leader either in the past or present, in China or elsewhere. If there is one, he is only pretending, like a pig inserting scallions into its nose in an effort to look like an elephant. Tidak ada yang sempurna didunia ini baik dari masa lalu atau sekarang, di Cina atau dimana saja. Jika ada orang yang sempurna, dia hanya berpura-pura seperti seekor babi yang memasukan sesuatu kedalam hidungnya agar kelihatan seperti seekor gajah.
- Liu Shao-ch’i 

Our flag is red, white and blue, but our nation is a rainbow-red, yellow, brown, black and white-and we’re all precious in God’s sight. Bendera kita berwarna merah, putih dan biru, tapi bangsa kita seperti pelangi; merah, kuning, hitam, dan putih; kita semua sama disisi Tuhan.
- Jesse Jackson (b. 1941), U.S. clergyman, civil rights leader. Speech, 16 July 1984.

If you obey all the rules, you miss all the fun. Jika anda mentaati peraturan, anda akan kehilangan semua kesenangan.
- Katharine Hepburn

If we cannot end now our differences, at least we can help make the world safe for diversity. Jika kita tidak dapat mengakhiri perbedaan kita sekarang, paling tidak kita dapat membuat dunia ini selamat dari pengaruh perbedaan – John F. Kennedy (1917-63), U.S. Democratic politician, president. Speech, 10 June 1963, American University, ashington, D.C., on Russo-American relations.

In organizations, real power and energy is generated through relationships. The patterns of relationships and the capacities to form them are more important than tasks, functions, roles, and positions. Dalam organisasi, kekuatan dan energi sebenarnya di hasilkan dari hubungan. Bentuk hubungan dan kapasitas untuk membentuk hubungan jauh lebih penting dari pada tugas, fungsi, peran, dan jabatan. – Margaret Wheatly Leadership and the New Science

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with the important matters. Siapapun yang ceroboh dengan segala kebenaran dalam hal kecil, tidak bisa dipercaya untuk hal-hal yang besar
- Albert Einstein

Life is change. Growth is optional. Choose wisely. Hidup adalah perubahan. Pertumbuhan adalah sebuah opsi. Tentukan pilihan dengan bijak.
- Karen Kaiser Clark

The quality of leadership, more than any other single factor, determines the success or failure of an organization. Kualitas kepemimpinan, lebih dari faktor-faktor yang lain, menentukan kesuksesan atau kegagalan sebuah organisasi.
- Fred Fiedler & Martin Chemers Improving Leadership Effectiveness

Excellence is not an accomplishment. It is a spirit, a never-ending process. Keunggulan bukan lah sebuah penyelesaian, tapi sebuah semangat, proses yang tanpa akhir.
- Lawrence M. Miller

The first responsibility of a leader is to define reality. The last is to say thank you. Tanggung jawab pertama dari seorang pemimpin adalah mendefinisikan atau memberikan makna kenyataan. Dan yang terakhir adalah mengucapkan terimakasih.
- Max DePree

When what you are doing isn’t working, you tend to do more of the same and with greater intensity. Jika apa yang anda kerjakan tidak bisa berhasil, anda cenderung untuk melakukannya lagi dengan intensitas yang lebih tinggi.
- Dr. Bill Maynard & Tom Champoux Heart, Soul and Spirit

Every organization must be prepared to abandon everything it does to survive in the future. Setiap organisasi harus di persiapkan untuk meninggalkan segala sesuatu yang ia lakukan untuk bertahan diri dimasa depan.
- Peter Drucker

A friend of mine characterizes leaders simply like this: “Leaders don’t inflict pain. They bear pain.” Teman saya memberikan karakterisasi pemimpin seperti ini: “Pemimpin tidak menimbulkan rasa tidak nyaman, tapi mereka menahan rasa tidak nyaman itu.
- Max DePree

Ah well! I am their leader, I really ought to follow them!, Wow, Saya adalah pemimpin mereke, saya benar-benar harus mengikuti mereka!
- Alexandre Auguste Ledru-Rollin
Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

Posting Komentar

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter