“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Common Vocabulary Part 4

- I don’t know at all : saya tidak tau sama sekali
- It doesn’t make a sense : tidak masuk akal
- Who is taking a bath,who inside? : siapa yang sedang mandi; siapa didalam?
- Why do you take so long? : kenapa lama sekali?
- I can’t hold it : tidak tahan lagi
- I can’t stand any longer/any more : saya tidak tahan lagi
- I can’t bear any longer : saya sudah tak tahan lagi
- I want to take damn : mauka beol
- Take a big mirror : ngaca dong
- Don’t pretending to be sick : jangko pura-pura sakit
- Don’t be coy : jangko malu-malu kucing
- Add some more : silahkan tambah lagi
- The mistake was intentional : kesalahan itu disengaja
- Look at there which is standing there : coba liat,yang sedang berdiri disana
- I love to see they way you spoken : saya senang lihat caramu ngomong
- There’s nothing to do with me : tidak ada hubunganya dengan saya
- Let’s go to the dining room : ayo kita ke ruang makan
- Wow, the food tastes delicious : wow, enaknya itu makanan
- I mean it : seriuska
- I am fasting bro : saya lagi puasa
- It’s okay/never mind/it doesn’t matter : tidak apa-apaji
- I don’t mean to insult you : saya nda bermaksud menghinamu
- What do you think of : bagaimana pendapatmu tentang
- How poor you are : kasian de lho
- Let it be : biarkan saja
- It’s up to you ; noseless/harelip: terserah kamu hidung pesek/bibir sumbing
- What ever : terserah
- I want it just the way it is : saya menginginkan apa adanya
- So what : kalo begitu kenapami
- I live the days seriously : kujalani hari-hariku dengan serius
- She is getting possessed : dia lagi kesurupan
- Flatus/fart : kentut
- Move a bit : geser-geser sedikit
- I don’t give a damn/i don’t care : saya tidak peduli
- Who are you talking to : sama siapaki bicara
- I want to break my fasting : mauka buka puasa
- I want to eat for fasting : mauka makan sahur
- She prefers coffe to tea : dia suka kopi daripada teh
Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

Posting Komentar

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter