“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

English Joke 1

Teacher: "Today, we're going to talk about the tenses. Now, if i say 'I am beautiful,' which tense is it?
Student: ''Obviously, it is past tense."
Teacher: ??>><?>)(*(&^%$#&(*

Explanation:
Maksud sang guru yang sebenarnya adalah meminta para siswa menjawab pola tense apa yang digunakan dalam kalimat "I am beautiful", ya tentu saja adalah present tense karena ada to be atau kata kerja bantu am. Namun para siswa memahami pertanyaan itu secara terlalu harfiah dengan menjawabnya sebagai past tense, yakni karena guru itu sekarang sudah tidak cantik lagi. Dulu, sewaktu muda guru itu mungkin cantik (past tense) tapi sekarang sudah tidak lagi (present tense).

adapted from: Buku Belajar bahasa inggris dengan Humor Gokil



Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter