“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Question Words Part 2

Sudahkah anda sholat? = have you taken a pray?
Sudahkah anda mandi? = have you taken a bath?
Sudahkah dia mengerjakan tugasnya? = has she done her duty?
Sudahkah mereka kumpul bukunya kemarin? = had they collected their books yesterday?
Bisa saya tambah lagi  = could i get some more?
Bisakah kamu menolong saya? = could you help me?
Bisakah kamu membelikan aku kue? = could you buy some cake for me?
Dapatkah kamu membuatkan aku segelas kopi?  = would you like to make a cup of coffee for me?
Boleh saya membantu anda?  = may i help you?
Kemana kita pergi ? = where to go?
Anda mau hendak kemana? = where are you going?
Anda mau kemana = where do you want to go?
Apa yang sedang kamu cari = what are you looking for?
Apa yang sudah kamu lakukan = what have you done?
Apa yang kamu lakukan = what do you do?
Apa yang sedang kamu lakukan = what are you doing?
Apa yang terjadi = what’s happen?
Apa yang telah terjadi = what happened?
Ada apa = what’s up?
Ada apa = what’s going on?
Ada apa = what’s the matter?
Bagaimana kabar = how is your life?
Kamu dari mana tadi pagi = where were you this morning?
Kamu dari mana tadi sore = where were you this afternoon?
Kamu dari mana  = where have you been?
Saya dari rumah teman = i have been friends’s house?
Kamu asalnya dari mana  = where are you from?
Asal saya daerah pinrang = i’m from pinrang?
Kamu berasal dari mana = where do you come from?
Saya berasal dari keluarga besar = i comefrom a large family?
Apa suku anda  = what is your tribe?
Apa agamamu = what is your religion?
Apa kebangsaanmu = what is your nationality?
Apa tujuan kamu datang kesini? = what is your purpose coming here?
Apa pekerjaanmu? = what is your job?
Apa pekerjaan ortumu? = what is your parent’s job?
Apa jabatanmu? = what is your position?
Apakah mungkin bisa diambil segera? = is it possible to take it soon?
Apakah kamu tersinggung dengan ucapanku? = are you offended with my word?
Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

Posting Komentar

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter