“Nations have recently been led to borrow billions for war; no nation has ever borrowed largely for education. Probably, no nation is rich enough to pay for both war and civilization. We must make our choice; we cannot have both. ~Abraham Flexner"
“Education is not just about going to school and getting a degree. It’s about widening your knowledge and absorbing the truth about life. – Shakuntala Devi

Ads 720 x 90

Question Words Part 1

Bisakah anda…? = can you……..?
Apa yang seharusnya saya lakukan?  = what should i do?
Yang mana?  = which one?
Untuk apa?   = what for?
Untuk siapa? = for whom?
Kepada siapa?  = to whom
Kemana/dimana   = where
Bagaimana = how
Kapan = when
Apa = what
Siapa       = who
Yang mana = which
Dimana……?    = where is/are……………?
Dimana saya bisa dapat…..? = where can i find/where can i get….?
Berapa jauh = how far
Berapa lama = how long
Berapa panjang    = how long
Kenapa kamu lama sekali…….?     = why do you take so long……..?
Berapa banyak      = how much/ how many
Berapa harganya ini?           = how much does this cost?
Apa ini/itu namanya            = what do you call this/that?
Apakah anda bicara………?  = do you speak…………..?
Apakah dia bicara………….? = does she/he speak………?
Apakah kamu/dia/kita/mereka seorang……….? = are you/we/they/is she/he/it…………….?
Adakah yang bisa bicara bahasa inggris disini?   = does anyone speak english here?
Bisakah anda bicara lebih lamban?    = could/would you speak more slowly
Bagaimana kamu lakukan itu?  = how could you do that?
Bisakah saya minta……….?   = can i have……………?
Bolehkah kami minta…….?  = may we have…………..?
Dapatkah anda memberikan padaku  = could you give me……..?
Dapatkah anda mengambilkan…. Untukku?  = could you get me………?
Bisakah anda menunjukkan pada saya…..?  = could you show me…….?
Bisakah anda membawakan….untukku?  = could you bring me……….?
Bagaimana anda mengetahui ini?      = how do you know this?
Bisakah anda menunjuk pada ……..?  = could you point to…………please?
Bagaimana saya bisa pergi ke…….?     = how can i get to…….?
Bisakah anda menunggu saya?          = could you wait for me?
Bisakah anda mencarikan mobil untuk saya?  = could you get me a car?
Dirja Wiharja
Aku adalah seorang murid dari guru yang bernama penderitaan, seorang mahasiswa dari dosen yang bernama kesederhanaan, seorang santri dari kyai yang bernama kesejatian, seorang salik dari mursyid yang bernama kesunyian .. terang dalam kegelapan kaya dalam kemiskinan ...

Related Posts

Posting Komentar

There is a candle in your heart, ready to be kindled. There is a void in your soul, ready to be filled. You feel it, don’t you? (Rumi)
Subscribe Our Newsletter